«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

درباره «ملودی‌های عامیانه»، نمایش پرفروش این روزهای تئاتر مشهد

  • کد خبر: ۲۱۳۶۱۹
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
  • ۱
درباره «ملودی‌های عامیانه»، نمایش پرفروش این روزهای تئاتر مشهد
در هفته اخیر نمایش «ملودی‌های عامیانه» با ژانر کمدی، به کارگردانی کیوان صباغ، ۶ میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۴۱۵ هزار ۵۰۰ ریال فروش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش «ملودی‌های عامیانه» به نویسندگی و کارگردانی کیوان صباغ و به تهیه‌کنندگی حامد یزدی و حجت قائنی تولید شد. این نمایش هر شب در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تالار اصلی تئاتر شهر بر روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان به این تئاتر می‌توانند تا ۱۸ اسفند ماه در ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه از این تئاتر دیدن کنند.

ژانر این نمایش کمدی است. به طور کلی منظور از تئاتر کمدی یک سبک نمایشی خنده‌دار است که همان مفهوم جنگ شادی و خنده را دارد و هدف از این نوع تئاتر به ظاهر خنده و تفریح است؛ اما در حقیقت مسائل جدی را در پرده شوخی در بر دارد.

در ادامه گفت‌وگویی با کیوان صباغ، کارگردان این نمایش داشتیم که در ادامه باهم می‌خوانیم.

 درباره نمایش «ملودی‌های عامیانه»

 اکثر بازیگران این تئاتر کار اولی و از دانشجویان خود من هستند. این تئاتر داستانی کمدی اجتماعی دارد که درباره مردی است که از دهه چهل تا سال ۱۴۰۲ بار‌ها ازدواج می‌کند که این ازدواج‌ها منجر به قتل همسرانش می‌شود.

استقبال مخاطبان مشهدی از نمایش «ملودی‌های عامیانه»

استقبال از تئاتر ملودی‌های عامیانه خوب بوده و هرشب سالن اجرا، مملو از تماشاگر بوده است و اجرای این نمایش تا ۱۸ اسفند ادامه دارد. هدف ما این است که تماشاگران این نمایش، از دنیای واقعی فارغ و حال دلشان را خوب شود.

اکثر بازیگران این نمایش کار اولی هستند

از ۲۰ نقشی که در این نمایش وجود دارد، ۷ نفر، کار اولی هستند و  ۱۰ نفر از آن‎‌ها تجربه کاری دوم و سومشان است. من و آقای یزدی و چمنی نیز سابقه ۴ الی ۵ ساله در زمینه بازیگری تئاتر داریم. با توجه به بازخوردی که از مخاطبان دریافت کردیم متوجه شدیم که بازیگران آماتور ما از پس این نقش‌های خود بر آمدند. بازی در نمایش کمدی نسبت به سایر ژانر‌های دیگر سخت‌تر است.

فعالیت‌های کیوان صباغ در سال ۱۴۰۲

امسال با توجه به شرایطی که داشتم، نمایش بی‌خردان در اردیبهشت ماه و نمایش ملودی‌های عامیانه را بر روی صحنه بردم که خوشبختانه هر دو نمایش جز پرفروش‌ترین تئاتر‌ها در مشهد بودند.

تئاتر مشهد، در روز‌های اوج خود قرار دارد

وضعیت فرهنگی و هنری شهر مشهد، افت و خیز دارد. در طول این سال‌ها گاهی اوقات تئاتر در اوج و گاهی بی‌فروغ  بوده است. در طی این ماه‌های اخیر، اکثر کارگردانان بر روی صحنه نمایش داشتند که این نشان‌دهنده رونق در حال حاضر تئاتر در مشهد است، اما همچنان از سطح ایده‌آل مخاطب ما فاصله داریم. ۰/۵ مردم مشهد فقط تئاتر دیدند که این عدد نسبت به جمعیت مشهد بسیار کم است. افزایش این عدد مستلزم برنامه‌ریزی است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیده اردشیری معاون بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
0
به جرات میتونم بگم تا بحال اینچنین تئاتر شاد اموزنده و مهیج ندیده بودم دستمریزاد این گروه قوی و هنرمند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->